Locatarii unui bloc de pe strada Neptun au reclamat că deşi au făcut nenumărate demersuri la distribuitorul de gaz metan din Braşov nu şi-au primit facturile din luna decembrie. Oamenii se tem că atunci când facturile vor fi emise vor avea de plătit valori atât de mari încât nu vor putea să le achite, mai ales că mulţi dintre ei sunt pensionari
La 1 noiembrie, toţi braşovenii erau obligaţi să încheie contracte noi cu distribuitorul de gaz metan din Braşov, GDF Suez Energy România. Odată cu aceste contracte, clienţii ar fi trebuit că o dată pe luna să transmită telefonic sau on line citirea de pe conturul de gaz, iar societatea distribuitoare se obliga să regularizeze facturile în momentul în care consumul înregistrat ar fi fost mai mic decât consumul estimat lunar. Mulţi dintre braşoveni nu şi-au transmis citirile, dar nici nu au primit facturi de mai bine de două luni. Aşa se întâmplă şi pe strada Neptun nr. 26 A, unde poştaşul nu a mai adus nici o factură de la distribuitorul de gaz metan din decembrie 2009. „N-am mai primit factură, cum se întâmpla până acum. În fiecare zi verific poşta, dar ştiu că nu e vina poştaşului, pentru că el a venit totuşi cu pensia”, ne-a spus o locatară.
Oamenii, majoritatea pensionari, se tem că atunci când va fi emisă următoarea factură nu-şi vor putea permite să o achite datorită valorii mari, mai ales că de la mijlocul lui ianuarie şi până pe la începutul lui februarie termometrele au arătat temperaturi foarte scăzute. Locatarii sunt nemulţumiţi şi de modul de transmitere a citirilor, care-i încurcă pe majoritatea dintre ei.
Nu este pentru prima data când contractele GDF Suez Energy România ridică probleme la Braşov. La sfârşitul lunii octombrie 2009, când se apropia termenul limită până la care braşovenii trebuiau să-şi perfecteze contractele, membrii Consiliului Consultativ pentru Problemele Persoanelor