În mijlocul celei mai grave crize a presei americane din istorie, cotidianul New York Times a anunţat că va lansa astăzi o ediţie pentru oraşul californian San Francisco. Sursa: XINHUA
Publicaţia de pe coasta de Est a Statelor Unite a profitat de dificultăţile financiare cu care se confruntă San Francisco Chronicle, principalul ziar din zona Californiei, şi a anunţat că va lansa o ediţie locală a New York Times.
Managerii publicaţiei din New York pregătesc ediţii şi pentru alte metropole americane, iar următoarea care va fi lansată va acoperi zona oraşului Chicago. Până atunci, New York Times de San Francisco va fi distribuit în fiecare vineri şi duminică şi se va concentra pe subiecte din zona afacerilor publice şi a vieţii culturale din oraşul californian, Silicon Valley şi Golful San Francisco.
Reprezentanţa californiană a cotidianului new-yorkez va începe cu o redacţie compusă din zece angajaţi şi îşi propune să dezvolte colaborări cu mass-media locală.
Redactorul-şef al New York Times, Bill Keller, s-a declarat entuziasmat de iniţiativa stabilirii unei reţele de ediţii locale, tocmai într-o perioadă în care majoritatea instituţiilor de presă caută să îşi restrângă cheltuielile.
În momentul de faţă, trei mari publicaţii se luptă pe piaţa cotidianelor în SUA: Wall Street Journal, USA Today şi New York Times. Cele trei prestigioase titluri au încasări din ce în ce mai mici din publicitate şi trebuie să concureze şi cu tot mai numeroasele surse de informaţii gratuite care apar pe web.