Sotiris Yannopoulos, directorul general al Star Foods Romania si Bulgaria, spune ca achizitia producatorului bulgar Penelopa de catre PepsiCo va atrage dupa sine si dezvoltarea fabricii pe care compania o detine langa Bucuresti.
La inceputul anului 2007, Star Foods Romania, cel mai mare jucator pe piata snacks-urilor sarate, si-a rebranduit portofoliul de chips-uri aducand pe piata brandul international al PepsiCo, Lay's si renuntand la marca Star Chips. Cu toate acestea, brandurile dezvoltate local de Star Foods, inainte de preluarea companiei de catre PepsiCo, isi mentin importanta in vanzarile pe celelalte segmente din piata snacks-urilor sarate, potrivit lui Yannopoulos.
"Aducerea Lay's pe piata locala este rezultatul a doi ani de analiza a impactului pe piata, de planificari si de investitii", precizeaza managerul grec. In aceasta perioada, Star Foods a investit mai multe milioane de euro in unitatea de productie detinuta la Popesti-Leordeni (Ilfov). Compania a achizitionat in a doua jumatate a anului trecut o linie de productie automatizata a chipsurilor, ceea ce a dus la cresterea cu 25% a capacitatii de productie a fabricii locale.
Cu toate ca Lay's este principalul brand al Star Foods, marcile locale precum Star Snacks, Star Popcorn sau Krax reprezinta 50% din produsele fabricate local de companie.
"Nu vom renunta la marcile locale. Achizitia recenta a companiei bulgare Penelopa ne va permite sa transformam branduri nationale in branduri regionale, cu prezenta in Balcani", spune Yannopoulos.
PepsiCo a achizitionat producatorul de snacks-uri sarate (seminte si alune ambalate) Penelopa la inceputul acestui an. Anterior acestei tranzactii, PepsiCo activa pe piata din Bulgaria doar cu produse importate de la fabricile sale din Romania, Grecia si Turcia.
De la inceputul acestui an, Sotiris Yannopoulos conduce si ope