Adevărul a fost în Sevilla pentru a testa cea mai nouă mașină din segmentul compact. Este vorba de a doua generație a Hyundai i30.
CLICK PE POZE PENTRU FOTOGALERIE!
Prima generație a compactei coreene i30 a fost lansată în rumă cu 5 ani. Aceasta a devenit cel mai bine vândut model al Hyundai, cu 400.000 unități. Acum, este propusă o mașină cu totul nouă, dar realizată tot la centrul de proiectare de la Russelsheim, Germania și construită la fabrica de la Nosovice (Cehia).
Noua generație a compactei este de importanță crucială pentru Hyundai, iar coreenii au declarat că au vizat liderii de piață la conceperea acestui model. Putem spune că au reușit, noua generație arată foarte bine și la drum se comportă la fel de bine, aflându-se undeva în partea de sus a segmentului său.
Hyundai oferă pentru această gamă șase motorizări. Dintre acestea am testat noul motor 1.6 GDI ce dezvoltă 135 CP, în combinație cu o cutie de viteze automată.
Deși mă așteptam la o cutie de viteze cu delay și încetiniri între schimbările de treaptă, transmisia automată oferită de Hyundai în această gamă are un comportament foarte bun. Puterea motorului este livrată prompt, cei 135 CP făcând din această compactă una foarte vioaie.
Direcția este destul de precisă, în modul normal. În celelalte două setări ale sistemului FlexSteer (confort și sport) direcția oferă un feedback ce se simte artificial. În schimb conportamentul la drum al i30 este ireproșabil, asta datorită suspensiei, MacPherson pe puntea față și independentă pe puntea spate. Denivelările sunt absorbite fără probleme, iar mașina stă foarte bine în viraje.
În interior descoperim că Hyundai a învățat foarte multe de la producătorii europeni. Materialele folosite sunt mai bune, finisajele mai de calitate, iar designul bordului și consolei centrale este atrăgător și ergonomia este f