Opera Plaza, singurul hotel de cinci stele din Cluj-Napoca, a inregistrat in primul semestru din acest an un grad mediu de ocupare de 65%, in scadere cu 12% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce cifra de afaceri a fost cu 10% mai mica in acelasi interval, potrivit datelor furnizate de reprezentantii hotelului.
"Evolutia pietei hoteliere locale, care a inregistrat o usoara scadere inca de la finele anului 2008, a continuat pe acelasi trend descendent si in primul semestru al anului 2009. Pentru urmatoarele luni estimam o stagnare a pietei hoteliere cu o posibila scadere de pana la 5%. In aceasta perioada de criza cred ca fiecare hotel va incerca sa-si consolideze pozitia actuala axandu-se in principal pe retentia si fidelizarea clientilor", a declarat pentru ZF Transilvania Anca Popovici, sales&marketing manager al Opera Plaza.
Reprezentantii Opera Plaza estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 2,7 mil. euro, in scadere cu 10% fata de anul trecut. In 2008 afacerile hotelului clujean au ajuns la 3 mil. euro.
Oficialii Opera Plaza estimau la inceputul anului in curs un grad mediu de ocupare al hotelului pentru 2009 de aproximativ 70%, in scadere cu 6 procente fata de anul 2008. Anul trecut gradul mediu de ocupare al hotelului Opera Plaza a fost de 76%, reprezentand o crestere de aproximativ 15% fata de anul 2007.
Conducerea hotelului clujean a declarat ca in acest an nu se vor realiza investitii majore in cadrul Opera Plaza si ca intentioneaza sa deruleze programe de formare profesionala a angajatilor, care constau in diferite cursuri de specializare.
Construit pe fostul amplasament al fabricii de dulciuri Feleacul, hotelul se adreseaza in principal oamenilor de afaceri. Opera Plaza include 52 de camere si apartamente si a fost finalizat in iulie 2006, in urma unei investitii de 4,5 milioane de euro. Opera Plaza a fost