Gândul vă prezintă SUBIECTELE şi BAREMUL de la LIMBA ROMÂNĂ la EVALUARE NAŢIONALĂ 2013, care se desfăşoară în perioada 25 iunie - 3 iulie, dar şi REZULTATE la EVALUARE NAŢIONALĂ 2013.
În acelaşi timp, Gândul vă oferă în timp real toate informaţiile despre EVALUARE NAŢIONALĂ 2013 - calendar, SUBIECTE şi REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2013.
Profesorii limba română contactaţi de Gândul spun că subiectele de la EVALUARE NAŢIONALĂ 2013 pot fi catalogate ca accesibile. Mihaela Udrişte, profesoară de limba română la Colegiul German ”Gothe” consideră că dacă erau atenţi elevii puteau scrie cu uşurinţă de nota 7.
Profesoara susţine că la primul subiect, din fragmentul „Din durerile lumii” de Alexandru Vlahuţă, cerinţele nu ar fi trebuit să pună probleme.
Mihalea Udrişte spune că singurele cerinţe care ar fi putut pune probleme elevilor sunt cerinţele 4 şi 5 de la cel de-al doilea subiect.
La cerinţa 4 elevii trebuiau să precizeze funcţia sintactică a cuvintelor subliniate din secvenţa „Imaginează-ţi un scenariu de acest fel, cât mai autentic, scrie-l într-un text de maximum o pagină...”
„La punctul 4, la funcţia sintactică din porpoziţia dată, această funcţie era de fapt atribut adjectival, iar ei, pentru că nu sunt atenţi, l-au luat ca atribut pronominal”, a spus pentru gândul Mihaela Udrişte.
Profesora susţine că mulţi dintre elevi nu au fost atenţi la cerinţa de la punctul 5, unde se cerea precizarea propoziţiei subordonate din fraza: „Vom selecta trei texte finaliste care vor fi publicate pe site pentru a putea fi comentare de voi”.
„Aceasta era atributivă, nu predicativă sau de scop cum au răspuns mai mulţi elevi”, a spus pentru Mihaela Udrişte.
Profesoara crede că subiectele nu au fost grele, ci accesibile. „Puteau să ia cu uşurinţă nota 7. La ambele subiecte cerinţele au fost accesibile. Dacă ar fi fost atenţi a