Marketingul terminale mobile a depasit simpla perioada a SMS-urilor si intra puternic intr-o noua era, cea a “realitatii amplificate”, a QR codurilor si a aplicatiilor. Wall-Street.ro a discutat pe aceasta tema cu Nick Sohnemann (foto dreapta), global innovation advisor TrendOne si Alex Putineanu, managing director la Mobile Works.
Mobile Works este parte a grupului Lowe, in Romania. Interviul a avut loc cu ocazia Workshop-ului de mobile organizat de Mobile Works si Trend One pentru clientii grupului Lowe.
Wall-Street.ro: Care considerati ca este viitorul mobile marketingului?
Nick Sohnemann: Cred ca augmented reality este un lucru de viitor. Cu siguranta va prinde amploare. Asteptarile sunt foarte mari si deja mai multe companii folosesc aceasta tehnologie. (vezi exemple in video).
W-S.ro: Pentru ca augmented reality sa aiba succes ar trebui ca rata de penetrare a smartphone-urilor sa fie mare. Or, in Romania, este inca mica.
Alex Putineanu: Rata de penetrare a smartphone-urilor este undeva la 15% si aceasta este o pondere buna. Se estimeaza ca anul acesta se vor vinde circa 900.000 de smartphone-uri pe piata locala. As putea spune ca marea majoritate a smartphone-urilor care se vand in prezent in Romania sunt capabile sa suporte augmented reality. In concluzie, putem sa consideram, fara a gresi, ca piata locala este pregatita pentru urmatorii pasi ai marketing-ului pe mobil.
W-S.ro: Si Mobile Works lucreaza la campanii care sa integreze augmented reality? Ce amanunte poti sa imi dai?
AP: Da, lucram la mai multe campanii complexe insa deocamdata nu iti pot oferi amanunte. Dar vor fi lansate in curand.
<
W-S.ro: Cu cat ar fi mai scumpa o campanie care sa integreze augmented reality vs una clasica?
NS: Variaza foarte mult. Depinde ce intelegi prin campanii clasice. Cred ca cel mai bine ar fi sa