Cel puţin opt noi centre comerciale au fost anunţate pentru inaugurare în partea a doua a anului în România, iar pentru 2010 alte 15 proiecte, după ce în trimestrul doi din 2009 a fost deschis doar unul singur, în Capitală, arată ultimul raport de piaţă al companiei de consultanţă imobiliară Jones Lang LaSalle. Cu toate acestea analiştii imobiliari susţin că, cel mai probabil, unele dintre proiectele anunţate vor întămpina întârzieri datorită condiţiilor dificile de fi
Cel puţin opt noi centre comerciale au fost anunţate pentru inaugurare în partea a doua a anului în România, iar pentru 2010 alte 15 proiecte, după ce în trimestrul doi din 2009 a fost deschis doar unul singur, în Capitală, arată ultimul raport de piaţă al companiei de consultanţă imobiliară Jones Lang LaSalle.
Cu toate acestea analiştii imobiliari susţin că, cel mai probabil, unele dintre proiectele anunţate vor întămpina întârzieri datorită condiţiilor dificile de finanţare atât pentru dezvoltatori cât şi pentru chiriaşi.
„Fără anunţări de noi centre comerciale, dezvoltatorii îşi refac proiectele anunţate, pentru a le adapta noilor condiţii de piaţă, precum şi pentru a atrage finanţarea proiectelor cu procent mar de suprafeţe pre-închiriate. În România, în trimestrul doi, a fost inauguat un singur centru comercial, dar care a adus pe piaţa spaţiilor comerciale câţiva retaileri importanţi prezenţi aici cu primele lor magazine”, susţine Levis Vlad, Head of Research and Marketing în cadrul LaSalle România.
AFI Palace Cotroceni, cel mai important proiect din Capitală în 2009
Potrivit raportului de piaţă, la sfârşitul semestrului întai al acestui an, stocul modern de spaţii comerciale din România a atins 1,16 milioane de metri pătraţi, din care Capitala deţine 450.000 metri pătraţi.
Alţi 210.000 metri pătraţi urmează a fi finalizaţi până la sfârşitul anului în curs, ia