În timp ce compania Apple a lansat iPad, tableta ce oferă utilizatorilor posibilitatea de a urmări videoclipuri sau de a citi publicaţii digitale, la un preţ ce porneşte de la 499 de dolari, cei de la Google se pregătesc să lanseze un rival pentru iPad, potrivit The Telegraph.
UPDATE
Apple ar putea reduce preţul iPad
Preţul iPad-ului lansat de Apple ar putea scădea dacă vânzările se dovedesc a fi slabe, potrivit lui Bill Shope, analist al Credit Suisse, citat de Wall Street Journal.
Declaraţia analistului Credit Suisse vine după ce duminică s-a întâlnit cu directori ai Apple şi au discutat despre faptul că noul dispozitiv ar putea canabaliza alte produse ale companiei americane. De exemplu, Apple consideră că iPad este superior dispozitivelor de browsing pe internet folosind App Store, dar şi celor care redau videoclipuri, poze şi cărţi electronice. Însă, pe alte segmente laptopurile, iPhone-ul sau iPod-ul ar putea fi mai utile.
UPDATE
Apple obţine 208 de dolari pentru fiecare iPad vândut
Componentele versiunii iPad-ului de 499 de dolari costă doar jumătate din preţul produsului, potrivit lui Brian Marshall, analist în cadrul BroadPoint AmTech, citat de Computerworld.com.
Cea mai scumpă componentă a unui iPad este ecranul de 9,7 inci care costă aproape 100 de dolari. Restul componentelor sunt destul de ieftine: memoriile de 16 GB şi carcasa de aluminiu au un preţ de aproape 25 de dolari, iar chipsetul Apple costă doar 15 dolari. Astfel, pentru un model de iPad de 499 de dolari, profitul Apple este de 42%. Preţul nu include şi garanţia de 20 de dolari.
UPDATE
Google pregăteşte un rival pentru iPad
Compania americană Google ar putea lansa un rival pentru iPad-ul celor de la Apple, potrivit unui inginer de la Google ce a postat un cli