Anul 2012 s-a incheiat intr-o nota pozitiva pentru industria de publicitate: la nivel global, cheltuielile in ceea ce priveste publicitatea au crescut cu 3.2 procente, in raport cu anul anterior, pana la $557 miliarde, conform raportului trimestrial Nielsen Global AdView Pulse. Cel de al treilea trimestru a fost marcat de o crestere de 4.3 procente, care a ajutat la cresterea anuala. Cu toate acestea, cresterea cheltuielilor a inregistrat un nivel mai modest, de 2.5 procente, in al patrulea trimestru.
In toate regiunile, cu exceptia Europei, cheltuielile in ceea ce priveste publicitatea au crescut in 2012. Piata din regiunea Orientul Mijlociu/ Africa a manifestat o crestere impresionanta de 14.6 procente pe durata anului, in timp ce economia regiunii s-a stabilizat.
Egipt a fost parte din aceasta intoarcere de situatie, inregistrand o crestere cu 20.4 procente pentru cheltuielile cu publicitatea. Intre timp, taierile adanci din bugetul pentru publicitate au continuat in Europa, alimentand o descrestere de 5.3 procente pentru ultimul trimestru, ceea ce a dus la o descrestere anuala de 4.2 procente. Piata Asia-Pacific a inregistrat o sub-performanta de asemenea, avand o crestere anuala a cheltuielilor pentru publicitate, coborand de la 11.5 procente in 2011 la 2.8 procente in 2012, propulsata intr-o anumita masura de un scor slab, de 1.9 procente, a Chinei pe durata anului.
Cheltuielile cu publicitatea in America de Nord au ramas inscrise pe o traiectorie ascendenta la finalul anului, urcand 3.1 procente in trimestrul al patrulea. Acest fapt a ajutat regiunea sa raporteze o crestere de 4.6 procente la nivelul intregului an.
TV-ul a captat cea mai mare pondere a veniturilor din publicitate
Agentiile de publicitate au gravitat catre TV in 2012 si s-au retras din ziare si reviste, conform raportului trimestrial Global AdView Puls