Sezonul imaginii uşor neîngrijite, accentuate cu o barbă crescută câteva zile, a fost înlocuit de stilul curat, fără păr. Cel puţin aşa arată creşterea de vânzări la produsele de ras, potrivit „Daily Mail”.
După câţiva ani în care imaginea intenţionat „prăfuită” a fost în tendinţele masculine, în special în rândul categoriei de hipsteri, sezonul acesta bărbaţii trebuie să scoată la iveală gentleman-ul din ei.
Potrivit publicaţiei britanice, trendul a prins deja printre bărbaţii englezi care au început să investească mai mulţi bani în aparatele de ras şi de tuns, în instrumentele necesare unei imagini perfect curate.
Directorii de vânzări de la mai multe departamente specializate spun că trendul are legătură şi cu imaginea promovată de actori de la Hollywood precum Ben Affleck şi George Clooney. Cei doi au renunţat recent la barbă, în favoarea unei apariţii rafinate şi „lustruite”.
„Bărbaţii au tendinţa să imite imaginea pe care celebrităţile o afişează, motiv pentru care barba a fost un adevărat trend. Astăzi, îngrijirea pielii este mult mai importantă pentru ei”, a spus Sara Stern, director la Debenhams. „Lansarea recentă a produselor unisex arată că bărbaţii iau în serios îngrjirea personală”, a adăugat aceasta.
„Oamenii sunt animale sociale care se bazează pe aluzii subtile din expresii faciale pentru a se înţelege. Prea mult păr facial poate anula această expresie şi poate oferi senzaţia că bărbatul respectiv are ceva de ascuns sau este enigmatic”, a spus psihologul Karen Pine, de la Universitea din Hertfordshire.
„Studiile au arătat că bărbaţii cu barbă sunt văzuţi ca fiind figure paterne, dar, în acelaşi timp, barba poate îmbătrâni foarte mult. Iar femeile găsesc bărbaţii proaspăt raşi mult mai atractivi”, spune aceasta.
Un studiu recent, realizat în Marea Britanie, a demonstrat că bărbaţii cheltuiesc luna