Adidas, al doilea producator mondial de articole sportive, estimeaza o stagnare in vanzarile produselor Reebok de anul viitor, pe fondul dificultatilor neasteptate create de fuziunea celor doua branduri, informeaza Bloomberg.
“Reebok va creste la nivel mondial, insa piata americana va avea de asteptat pana in 2009 pentru a vedea rezultatele”, a declarat CEO Adidas, Herbert Hainer, in cadrul unei conferinte de presa care a avut loc recent la Munchen.
Adidas, furnizorul echipei nationale de fotbal a Germaniei din ultimii 50 de ani, a cumparat Reebok anul trecut, intr-o tranzactie evaluata la 3,8 miliarde de dolari, motivand o strategie de a micsora distant fata de rivalul Nike, cel mai mare producator de articole sportive. Achizitia a oferit companiei germane sansa de a avea mai multa putere de negociere cu furnizorii.
Alaturarea companiilor Adidas si Reebok a creat insa si dificultati in atingerea estimarilor initiale privind asociere dintre cele doua companii. “Avem deja 85 milioane de euro in costurile sinergice in acest an”, sustine Hainer, explicand costurile mai ridicate datorate fuziunii cu Reebok.
Purtatorul de cuvant al companiei Adidas, Anne Putz, a anuntat reevaluarea target-ului companiei pentru acest an, anuntand economii de 175 milioane de euro programate pentru 2009. Hainer sustine ca se asteapta la economii de 150 milioane de euro pana la jumatatea anului 2009.
“Reebok nu va fi Chrysler-ul nostru”, a explicat Heiner, referindu-se la achizitia producatorului de automobile Chrysler de catre Daimler-Benz in 1998, achizitie revocata in acest an. Problemele cu integrarea Reebok sunt pe cale sa se rezolve, subscrie Putz.
Desi Reebok a pierdut o parte din cota de piata in favoarea lui Nike, Adidas vizeaza vanzari ridicate a produselor Reebok prin retele speciale de retail, unde produsele vor avea preturi mai ridicate, mai