„Branding pe frontul de Est", a Anetei Bogdan, este o carte de mare ţinută intelectuală.
Industria noastră de comunicare nu duce lipsă de personalităţi puternice: antreprenori, manageri, directori de creaţie şi consultanţi. Toţi pun umărul să împingă această căruţă. Dar vine o vreme când simţi că trebuie să-ţi tragi sufletul. Am obosit? Mai merită? Ce rost mai are? Încotro? Cu siguranţă că astfel de întrebări (poate mult mai dramatice şi mai profunde) şi-au pus (măcar o dată în viaţă) oamenii vechi din acest business. Aneta Bogdan, Manging Partner la firma de consultanţă în strategie şi design de brand Brandient, a ajuns în acest moment.
Pentru ea, este un moment al mărturisirii pe care l-a trăit prin scris. Prima sa carte, „Branding pe frontul de Est", cu subtitlul „Despre reputaţie, împotriva curentului" şi cu o prefaţă a celebrului specialist în branding Wally Olins, poate fi citită ca o mărturisire a unui profesionist aflat într-o „pauză de respiraţie". Cred că lansarea acestui volum reprezintă un eveniment nu numai pe nişa foarte îngustă a consultanţilor de branding ori pe piaţa de publicitate, dar şi în lumea afacerilor din România. De obicei, când spunem eveniment în business, ne gândim imediat la o tranzacţie cu cel puţin şase zerouri. Cartea lui Aneta Bogdan, dacă este citită, asimilată şi recitită, va putea genera cândva o valoare... intangibilă, aşa cum un brand corect construit oferă în timp valoare
unui produs.
La o lectură grăbită, volumul poate părea un manual sau o carte de învăţături, plină de termeni de specialitate, cu trimiteri la branduri autohtone şi internaţionale, moralizatoare, cu multe sugestii şi sfaturi părinteşti, numai bună să intre în bibliografia studenţilor de la comunicare. Dar valoarea de eveniment cred că reiese din tensiunea cu care Aneta Bogdan scrie despre aventura construcţiei brandurilor într-o ţară, Rom