Cu toate că nivelul de trai a scăzut simţitor, braşovenii nu mai au loc de maşini pe trotuar. De frică să nu li se ridice automobilul, şoferii şi le urcă complet pe trotuar, punând în pericol vieţile pietonilor care le ocolesc. Şoferii uită şi de o regulă elementară, pe care au învăţat-o atunci când au dat examen pentru permis: distanţa minimă de 1 metru, pe care trebuie să o cedeze pietonilor. „Bună Ziua, Braşov!” a făcut un mic test: cu o ruletă a măsurat distanţa dintre maşinile parcate pe trotuar: recordul lipsei de bun simţ a fost de 20 de cm
Trotuarele nu mai sunt ale pietonilor. Sunt ale maşinilor şoferilor cu obraz gros şi fără loc de parcare. În zonele centrale şi nu numai, şoferii confundă trotuarele cu parcările şi îşi „cocoaţă” autoturismele până în garduri sau zidurile caselor. Rămaşi fără ultimul refugiu al mersului pe jos, pietonii ocolesc maşinile pe stradă, expunându-se riscului să fie loviţi... tot de maşini. „Sunt nesimţiţi! În fiecare dimineaţă trec pe aici şi trebuie să mă furişez pe lângă maşini”, ne spune o bătrânică, care se deplasa pe 13 Decembrie. „E jale! Mai ales când ai un cărucior cu copil în el, nu mai ai ce face. Trebuie să ocolim prin stradă, pe unde ne calcă maşinile”, ne spune un bunic, care mergea pe strada Gheorghe Lazăr. Aici, un mare trust IT a concesionat spaţii de parcare pe trotuar, iar de atunci „gipurile” de lux s-au pus de-a curmezişul în faţa trecătorilor.
„N-aveţi loc, dom’le?”
Explicaţia e simplă: de când firmele de tractare s-au pus pe treabă, proprietarii de maşini nu se mai riscă să-şi lase automobilele în stradă nici măcar „într-o rână”. Nu-şi mai parchează caii-putere cu două roţi pe trotuar, ci cu toate patru „copitele”. În unele cazuri, le plantează chiar în coastele caselor sau ale zidurilor, pentru a fi siguri că angajaţii de la tractări nu mai au cum să le încalţ