Edilii au descoperit, după o lună de la cumpărare, că vehiculele nu îndeplineau cerinţele caietului de sarcini
Râmnicenii îşi pot lua adio de la visul de a călători prea curând în condiţii decente cu autobuzele firmei de transport public ETA SA. Edilii oraşului au trimis înapoi cinci autobuze aduse la Râmnic în cadrul unui contract de achiziţii publice pe motivul că acestea nu îndeplineau condiţiile din caietul de sarcini. Mai mult, pentru alte trei vehicule de transport citadin şi un autocar, achiziţionate în aceeaşi tranşă contractele au fost anulate. Romeo Rădulescu, primarul din Râmnicu Vâlcea susţine că vehiculele cumpărate pentru transportul râmnicenilor afeau probleme de conformitate. „Noi am cerut autobuze care să nu depăşească 700.000 de kilometri de rulaj. Au fost puse nişte condiţii în caietul de sarcini care nu au fost respectate, iar acum vom returna autobuzele care nu corespund", explică edilul-şef. Potrivit acestuia, în cadrul unui contract de achiziţii publice în valoare de 200.000 de euro, derulat cu o firmă din Olanda, la Râmnicu Vâlcea au ajuns cinci autobuze scurte, trei lungi şi un autocar, toate rulate.
Opt vechi la preţul unuia nou
La momentul încheierii contractului şi sosirii vehiculelor, edilul din Râmnic afirma că aceste autobuze reprezintă cea mai bună afacere făcută de primărie anul acesta. „Am luat opt la preţul unuia nou. Este o achiziţie avantajoasă pentru primărie", spunea acum o lună primarul Romeo Rădulescu. În urmă cu o săptămână însă, angajaţii firmei de transport în comun au descoperit că rulajul „rablelor" aduse din Olanda depăşeşte cu mult cei 700.000 de kilometri, ajungând chiar şi la un milion de kilometri, iar păstrarea lor în parcul societăţii ar fi fost ilegală.
„Banii nu sunt pierduţi"
Primarul Rădulescu nu poate explica însă cum s-a descoperit abia la o lună după achiz