Marele Premiu al Principatului Monaco s-a incheiat, dar controversele continua. Mercedes GP a decis sa faca apel la FIA ca urmare a penalizarii primite de Michael Schumacher pentru o depasire din finalul cursei. Suspiciunile asupra pedepsei germanului vin si in urma faptului ca unul dintre stewarzii cursei a fost Damon Hill, un mai vechi "prieten" al germanului.
Mercedes vrea sa-si faca dreptate si a decis sa faca apel la Curtea de Apel a FIA, dupa ce Schumacher a fost penalizat cu 20 de secunde pentru o depasire la Alonso in ultimul viraj al circuitului de la Monte Carlo, imediat dupa ce safety car-ul a parasit pista.
In sezoanele trecute, dupa iesirea safety car-ului de pe circuit, pilotii puteau depasi doar dupa ce treceau de linia start/finis. In acest an s-a introdus o noua regula care mentioneaza ca pilotul poate depasi imediat dupa ce safety car-ul paraseste circuitul fara a astepta sa treaca de linia de start/finis, cu o singura conditie: acest lucru sa nu se intample in ultimul tur al cursei.
Mercedes GP a facut apel bazandu-se pe faptul ca dupa iesirea safety car-ului de pe circuit steagurile erau verzi, si nu galbene. "Noi credem ca aceasta cursa nu s-a incheiat cu safety car-ul pe pista. Acest lucru a fost confirmat si de stewarzii cursei, care au aratat steagurile verzi dupa prima linie a saftey car-ului. In alte ocazii, cand era necesar sa incheiem un tur cu safety car-ul, erau mentinute steagurile galbene, asa cum s-a intamplat la Melbourne in 2009. Pentru ca in ultimul tur au fost aratate steagurile verzi, i-am sfatuit pe pilotii nostri sa se intreaca pana la final, iar Michael l-a depasit pe Fernando pentru locul al saselea. Am facut apel la decizia stewarzilor", a declarat Ross Brawn.
"Mesajul a fost: safety car-ul a parasit circuitul, drum liber. Asta insemna ca ne puteam intrece", a mentionat si Schumacher.