Vremea rea din Europa a dat peste cap planurile de călătorie ale multor consumatori care au achiziţionat bilete pentru avion, potrivit realitatea.net.
Autorităţile din unele state membre ale Uniunii Europene au solicitat aeroporturilor reducerea activităţii, ceea ce a dus la anularea sau întârzierea unor zboruri. Centrul European al Consumatorilor din România a anunţat care sunt de fapt drepturile pasagerilor.
"Transportul cu avionul în mod special a înregistrat o creştere semnificativă de pasageri în ultimii ani. Această creştere a generat şi inevitabile inconveniente în perioadele din an când traficul este mai intens sau atunci când vremea creează probleme. Ceea ce trebuie ştiut şi înţeles atât de consumatori cât şi de către operatorii aerieni este că drepturile pasagerilor nu pot fi „înzăpezite" indiferent de cât de grele sunt condiţiile meteorologice", a explicat Irina Chiriţoiu, director al Centrului European al Consumatorilor din România.
Consumatorii trebuie să ştie că şi în asemenea condiţii sunt protejaţi de legislaţie europeană privind drepturile consumatorilor în transportul aerian, respectiv Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului 261/2004.
Astfel de probleme, precum cele care au provocat anulările şi întârzierile curselor aeriene, sunt considerate drept împrejurări extraordinare, care nu putea fi prevăzute, nici evitate. În consecinţă, consumatorii nu vor putea primi compensaţiile prevăzute de Regulamentul 261/2004 pentru astfel de incidente de zbor.
În schimb, consumatorii trebuie să beneficieze de alte drepturi:
Asistenţă: pasagerii au dreptul de a li se oferi gratuit mese şi băuturi răcoritoare, direct proporţionale cu timpul de aşteptare şi două apeluri telefonice, mesaje prin telex, telefon sau fax. Dacă ora de plecare anticipată este la cel puţin o zi după ora de plecare anunţată iniţial, pasagerii a