Gusturile gurmanzilor din Bucuresti se impart mai nou intre delicatese internationale si bucate traditionale romanesti. Datorita maniei bio sau intoarcerii la traditii pe fondul recesiunii, "poalele-n brau" si carnaciorii cu busuioc castiga teren.
In urma cu cativa ani se deschidea in Bucuresti prima delicaterie, Delicateria Traiteur ce atragea gurmanzii din Capitala cu promisiuni din ciocolata belgiana, prajituri minione si foie gras frantuzesc. La ceva vreme, brandul a mai deschis trei magazine dupa acelasi principiu si, pentru ca apetitul romanilor pentru mancare rafinata a crescut, in ultimul an s-au mai deschis Gala, o delicaterie dedicata doar produselor portugheze, si Gourmandise Traiteur, un fusion de produse sofisticate. Dar tot in ultimul timp au devenit populare pe piata extravagantelor culinare si toba, carnatii afumati si "poalele-n brau" ca la bunica, adica magazinele cu produse traditionale romanesti.
Magazine precum La Baciu sau Casa Traditiei Romanesti, care au acelasi target de clienti ca si delicateriile "venetice", au inceput chiar sa castige teren in fata produselor de haute cuisine, in ceea ce priveste numarul de clienti si vanzari. Mai mult, delicaterii precum Gourmandise Traiteur vor aduce alaturi de vinuri din Italia sau uleiuri extravirgine din Spania si produse traditionale romanesti chiar de la Casa Traditiei Romanesti.
Un exemplu bun pentru succesul romanesc pe piata, luand in considerare si contextul revolutiei bio, este magazinul La Baciu, de pe Calea Floreasca, unde se gasesc doar produse din Bucovina 100% naturale. Ion Baciu, proprietarul magazinului, spune ca afacerea a inceput de la succesul avut la un targ organizat de Muzeul Taranului Roman. Baciu a mai participat si la alte targuri organizate de Muzeul Satului si apoi a inceput sa-si prezinte produsele in fiecare weekend, in Piata Amzei. "Ne sunau clien