O companie multidisciplinară a cărei angajaţi nu sunt deloc prost plătiţi. Aşa arată Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), dacă este să judecăm după lista salariilor brute acordate în luna mai în companie şi după specializările multor angajaţi ai acesteia, după cum au apărut informaţiile recent pe situl www.tirmagazin.ro, deţinut de publicaţia lunară de transporturi omonimă.
Potrivit listei veniturilor brute obţinute pentru cele 599 de posturi ale companiei (o mică parte reprezentând posturi vacante, neocupate) salariile de în cadrare nu sunt uriaşe. Astfel un director în cadrul CNADNR poate atinge nivelul de încadrare de 5.900 de lei, un şef de proiect 3.800 de lei, un inginer sau un şef de serviciu 2.950 lei, iar un şef de birou 1.970 lei. La limita inferioară se situează îngrijitoarele şi şoferii, prima categorie cu salariu maxim de 690 lei şi, respectiv, de 1.180 lei.
In realitate peste 30 de angajaţi, în majoritate directori, au obţinut salarii brute în luna mai cuprinse între 10.000 şi 17.000 lei. Spre exemplu cel mai bine plătit angajat al companiei, directorul de licitaţii Mihai Horia Nicolae a avut un salariu de încadrare de 5.900 de lei la care s-a adăugat 4.425 lei spor de lucru cu fonduri comunitare, 4.646 lei spor de conducere de 45% şi 2.096 lei spor de vechime egal cu 14%. In total directorul de licitaţii al CNADNR (responsabil printre altele şi de anularea recentă a licitaţiei pentru unul dintre tronsoanele de autostradă dintre Timişoara şi Lugoj) a plecat acasă luna trecută cu suma de 17.067 lei, adică 12.584 lei net, echivalentul a 3.013 euro.
Deşi toată lumea ar putea crede că fiind director general al unei companii de stat, salariul acestuia nu îl poate depăşi pe cel al unui secretar de stat - după cum declara anul trecut şeful Guvernului, Emil Boc, Daniela Drăghia şefa