Negocierile de privatizare cu italienii de la Alenia Aeronautica au eşuat, iar AVAS nu a prelungit oferta de vânzare. Motivul: solicitările italienilor exced cadrul legal. Acelaşi motiv a fost invocat anul trecut, când au eşuat negocierile cu cehii de la Aero Vodochody.
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a anunţat vineri că a decis să schimbe strategia de privatizare a Avioane Craiova SA. „În perioada următoare, AVAS va realiza în regim de maximă urgenţă, în baza consultărilor cu reprezentanţii Comisiei Europene, o nouă strategie de vânzare a societăţii. Noua strategie va căuta să găsească metoda optimă de valorificare şi să creeze cadrul necesar pentru ca aceasta să se realizeze cu succes. Totodată, strategia va include şi solicitarea unui ajutor de stat pentru societate, în condiţiile în care acesta va fi aprobat de către Comisia Europeană (CE)“, se arată într-un comunicat de presă emis vineri de AVAS. Autoritatea motivează că a luat această decizie pentru că valabilitatea ofertei de privatizare a expirat pe 31 iulie, fără ca statul să ajungă la o înţelegere cu italienii de la Alenia Aeronautica pentru privatizarea societăţii. În acelaşi timp, AVAS a fost mandatată să continue privatizarea Avioane SA în numele şi pentru Ministerul Economiei, până la 14 octombrie 2009
Alţi investitori, aceleaşi probleme
Comisia de negociere a AVAS susţine că solicitările din oferta Alenia Aeronautica exced cadrul legal în vigoare şi dosarul de prezentare. În consecinţă, a fost întocmit un memorandum care a fost supus analizei şi aprobării guvernului. Memorandumul propunea emiterea unei legi speciale pentru finalizarea privatizării, însă guvernul l-a respins, pe motiv că există deja un cadru legislativ în vigoare. Concret, italienii cereau anularea datoriilor istorice ale societăţii către statul român (opt milioane de euro) şi