Cataloagele de haine se luptă în România pentru cotă de piaţă, iar mai recent proprietarii acestora şi-au făcut un aliat din mediul online, astfel că vânzările din catalog au devenit, încetul cu încetul, vânzări prin corespondenţă.
"Ritmul alert pe care îl impun deadline-urile tot mai scurte de la serviciu şi lipsa timpului liber petrecut alături de familie sunt doar două dintre motivele principale care îi determină pe oameni să apeleze la cumpărăturile online", spune Ioana Cofaru, director de marketing al La Redoute, companie specializată în vânzarea prin catalog. Ultimul cuvânt spus de Ioana Cofaru reprezintă esenţa transformării companiilor care vindeau din cataloage şi care au apelat în ultimii ani la internet pentru a diversifica modalităţile de a ajunge la clienţi.
Cele trei companii, prezente şi pe plan local, care pregătesc cataloage de produse şi le trimit prin poştă sunt Quelle (cu o cifră de afaceri în 2009 de 13,9 milioane de euro şi profit de 260.000 de euro), La Redoute (cu afaceri de 690.000 de euro în 2009) şi 3Suisses, care s-a lansat în februarie 2010 în România, scrie revista BUSINESS Magazin (www.businessmagazin.ro).
Piaţa comerţului prin corespondenţă a scăzut anul trecut cu circa 13,5% în lei şi cu 25% în euro, până la aproape 15 milioane de euro (62,57 milioane de lei) în pofida faptului că piaţa a mai câştigat un jucător. Pentru acest an, companiile sunt optimiste şi se aşteaptă la creşteri ale volumelor vândute.
"La Redoute a avut o evoluţie stabilă pe piaţa locală ce i-a permis să se dezvolte pe un trend ascendent de la un an la altul. Nu putem nega însă că aşteptările noastre au fost afectate de contextul economic din ultimii doi ani. Unii dintre clienţi şi-au redus bugetele de shopping", spune Ioana Cofaru. Compania originară din Franţa şi-a început activitatea pe piaţa locală în noiembr