Constructorii şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) invocă mai multe probleme de ordin tehnic atunci când explică de ce nu se circulă încă pe porţiunea de autostradă Deva – Orăştie, de pe traseul Coridorului lV pan-european. Sursa: Remus Suciu
După ce proiectul autostrăzii Deva - Orăştie a înregistrat numeroase întârzieri în faza de licitare a lucrărilor, acum ajunge şi la întârzieri în faza de execuţie. Iniţial, se stabilise ca, de la 15 octombrie 2012, să se poată circula pe câte un fir pe sens pe întreaga lungime a by-pass-ului ce ocoleşte oraşele Orăştie, Simeria şi Deva şi decongestionează traficul de pe porţiunea DN 7 cuprinsă între localităţile amintite, una dintre cele mai periculoase din România. CNADNR spune acum că nu se ştie exact când se va ajunge la această fază a lucrărilor, cu toate că, la început de septembrie, anunţa că termenul de 15 octombrie rămânea "bătut în cuie".
Natura e de vină
Pe 12 septembrie Compania anunţa că lucrările sunt în grafic şi că, de la 15 octombrie, se va putea circula pe câte o bandă a autostrăzii. Pe 19 octombrie însă, când ni s-a răspuns la o altă adresă înaintată companiei amintite, altele au fost datele problemei. Deschiderea circulaţiei pe câte o bandă nu a mai fost posibilă din cauza apariţiei "unor infiltraţii la cota terenului de fundare şi a instabilităţii taluzurilor în zona km 8 + 900 – km 10 + 300, fenomen ce a afectat desfăşurarea lucrărilor în conformitate cu programul de execuţie". O altă cauză invocată de CNADNR este modificarea configuraţiei râului Mureş în zona zidului de sprijin pe o distanţă de aproximativ 150 de metri la kilometrul 32. Pe lista motivelor de întârziere, pe lângă fenomenele meteorologice din luna mai (când s-au înregistrat perioade cu ploi abundente), se mai numără şi "apariţia unor fisuri longitudinale, relativ paralele, pe toată lăţim