Anul 2014 va fi de referinţă pentru conceptul de cloud, o piaţă care nu trece în prezent de 10 -12 milioane de euro, smartphone-urile vor depăşi în 2017 jumătate din vânzările de telefoane, iar social media fură din atenţia consumatorilor de publicitate TV - acestea au fost principalele concluzii ale celei de a doua zi a conferinţei ZF Digital ‘13. Companiile mici şi mijlocii, dar şi administraţiile locale vor începe să conştientizeze necesitatea utilizării conceptului de cloud pentru gestionarea businessului, iar unda verde pentru atragerea de fonduri europene în domeniu va da un impuls şi mai mare acestei pieţe. În prezent, numărul companiilor care folosesc acest concept este de câteva sute, însă numărul clienţilor potenţiali este de circa 7.000, astfel că jucătorii din domeniu pregătesc investiţii în aşteptarea viitorilor clienţi. Evenimentul ZF Digital a fost realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu UPC, Orange, Vodafone, Alcatel-Lucent, Lenovo, Bitdefender, Ericsson, TotalSoft, Garanti, Transfond, Schoenherr, Netopia, Zitec şi SES.
Televiziunea nu mai e cum o ştiam. Generarea de conţinut se democratizează
Interesul pentru filme şi seriale este tot mai mare în România, iar această cerere venită din partea consumatorilor este susţinută şi de numărul mare de device-uri prin intermediul cărora poate fi accesat conţinutul, consideră invitaţii prezenţi în cadrul panelului „Viitorul TV: Stai conectat, ţi se pregăteşte ceva“.
„Cred că este evident că se modifică foarte mult felul în care utilizatorii consumă content astăzi“, a spus Robert Redeleanu, chief marketing officer în cadrul UPC România. Astfel, dacă în trecut consumatorii erau nevoiţi să urmărească programele de la televizor, acum îşi pot alege şi conţinutul şi momentul în care îl vizualizează. „Există o transformare, o evoluţie, pentru că oferim mai multe v