Piaţa românească a telefoanelor inteligente a crescut susţinut în ultimii ani, ajungând la 15 milioane de euro. Bătălia se dă între Nokia, HTC, Sony Ericsson şi Blackberry, mărci care cumulează trei sferturi din totalul vânzărilor. Dacă pe piaţa produselor IT vedetele sunt laptopurile, unii retaileri aşteptându-se ca anul viitor vânzările acestora să le depăşească valoric pe cele de desktopuri, starurile pieţei de telefoane mobile sunt smartphone-urile. Ce
Piaţa românească a telefoanelor inteligente a crescut susţinut în ultimii ani, ajungând la 15 milioane de euro. Bătălia se dă între Nokia, HTC, Sony Ericsson şi Blackberry, mărci care cumulează trei sferturi din totalul vânzărilor.
Dacă pe piaţa produselor IT vedetele sunt laptopurile, unii retaileri aşteptându-se ca anul viitor vânzările acestora să le depăşească valoric pe cele de desktopuri, starurile pieţei de telefoane mobile sunt smartphone-urile.
Cel puţin două sunt mărcile care şi-au propus să exploateze la maximum această creştere a pieţei: Palm şi HTC. Astfel, dacă până acum segmentul ţintă al Palm erau departamentele de vânzări ale companiilor, de anul acesta, marca se va adresa şi publicului larg, terminalele putând fi achiziţionate din lanţurile de magazine Media Galaxy şi Germanos. Însă nu mulţi ştiu că Palm este o marcă de telefoane, ci asociază numele cu întreg segmentul de smartphone-uri. „Confuzia nu poate decât să ne avantajeze“, spune Valentin Ibănescu, brand manager la IRIS, distribuitorul Palm. „Beneficiem de bugete de promovare de la compania-mamă, care vor fi folosite şi pentru proiecte comune cu operatorii de telefonie mobilă, deocamdată Orange şi Vodafone. Cei de la Palm sunt dispuşi să personalizeze 100% terminalele, atât ambalajul, cât şi meniul, ba chiar şi localizarea tastaturii“, adaugă Ibănescu.
@N