Ministerul Transporturilor spune că porţiunea de autostradă Cernavodă - Constanţa va fi gata în 2010 Traficul rutier pe drumul spre mare se desfăşoară cu greutate atât în weekend,
Ministerul Transporturilor spune că porţiunea de autostradă Cernavodă - Constanţa va fi gata în 2010
Traficul rutier pe drumul spre mare se desfăşoară cu greutate atât în weekend, cât şi în cursul săptămânii.
Distanţa de 240 de kilometri de la Bucureşti la Constanţa, care în mod obişnuit se parcurge în aproximativ trei ore şi jumătate, se face acum în aproape patru ore şi jumătate în cursul săptămânii şi în peste şase ore în weekend.
Dacă primii 140 de kilometri se parcurg rapid, ultima parte a drumului, de aproximativ 80 de kilometri, pune nervii şoferilor la grea încercare. Primele ambuteiaje se creează la kilometrul 144, imediat dupa Feteşti, la porţile unde, odinioară, se taxa trecerea pe podul de la Cernavodă. Aici, poliţia a montat preventiv indicatoare de limitare a vitezei la 40 km/h.
Coşmar la Cernavodă
Coşmarul începe însă la kilometrul 160, lângă Cernavodă, când cele două benzi pe sens ale Autostrăzii Soarelui se gâtuiesc pur şi simplu în drumul naţional 22C. În zilele de weekend, cozile de maşini de aici se întind şi pe zece kilometri.
Ca şi cum asta nu ar fi fost de-ajuns, drumul este fragmentat, inutil, tot în zona Cernavodă, de un sens giratoriu. Culmea ironiei, autorităţile au montat indicatoare cu "drum aglomerat". La sfârşit de săptămână, cei aproximativ 61 de kilometri cât îi mai despart pe şoferi de Constanţa se parcurg în peste patru ore.
Nenumăratele indicatoare cu limitări de viteză, unele ajungând chiar până la 10 km/oră, pe podul care trece peste Canalul Dunăre-Marea Neagră, blochează practic drumul. În satele care se întind unul după altul de-a lungul DN 22C, şoferii trebuie de asemenea să ruleze foarte încet,