Agenţia Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi (UNHCR) a lansat, cu doar o săptămână înainte de Ziua Mondială a Refugiatului (20 iunie), o nouă campanie socială cu scopul de a aduce în atenţie impactul pe care războiul îl are asupra familiei, se arată într-un comunicat remis, joi, agenţiei MEDIAFAX.
Campania "O familie" prezintă poveştile refugiaţilor din Europa Centrală şi din lume, lansând în acelaşi timp un apel unic la acţiune. În contextul numeroaselor situaţii de urgenţă apărute în Siria, Mali, Sudanul de Sud şi Republica Democratică Congo, campania "O familie" vine să reamintească publicului larg faptul că victimele războiului sunt mame, taţi, fii şi fiice, adică familii.
Campania descrie modul în care războiul sau persecuţia pot schimba destinul unei familii în doar un minut, dar şi modul în care familiile de refugiaţi pot fi ajutate şi îşi pot regăsi speranţa chiar şi în vremurile cele mai grele.
În România, pagina web dedicată campaniei "O familie" www.unhcr.ro/1familie dezvăluie poveştile cutremurătoare ale refugiaţilor care s-au stabilit în zonă şi care s-au zbătut sau se zbat în continuare pentru a se reuni cu familiile lor.
- Un proiect ce lansează un apel unic la acţiune
Proiectul-apel la acţiune a fost inspirat de o serie de fotografii comandate de UNHCR fotografului Brian Sokol, având ca temă: Cel mai important lucru. Proiectul fotografic a scos la lumină deciziile sfâşietoare pe care familiile de refugiaţi trebuie să le ia atunci când sunt forţaţi să îşi părăsească locuinţele.
Campania derulată de UNHCR prezintă fotografiile celui mai de preţ lucru pentru refugiaţii care locuiesc în prezent în Europa Centrală şi de Est. Poveştile poartă în călătorii dificile, dezvăluind ce anume au putut familiile să ia cu ele şi rememorând felul în care au reuşit să supravieţuiască.
Biroul UNHCR în România face apel către p