75% dintre utilizatorii de smartphone sunt bărbaţi, iar marca favorită de telefon este Nokia, conform unui studiu al studenţilor clujeni.
Telefoaneleinteligente sunt schimbate în România mai des decât cele clasice, 75% dintreutilizatorii lor sunt bărbaţi , iar Nokia este cea mai populară marcă, potrivitunui studiu al studenţilor Facultăţii de Ştiinţe Economice şi GestiuneaAfacerilor (FSEGA) din cadrul Universităţii “Babeş-Bolyai” (UBB). Trei sferturidintre utilizatorii smartphone sunt bărbaţi, în timp ce telefoanele clasicesunt preferate de majoritatea femeilor chestionate în cadrul unei cercetăriasupra comportamentului tinerilor utilizatori de telefoane mobile. Studiul afost realizat recent de studenţii secţiei marketing, linia de studiu maghiară aFSEGA, pentru o firmă clujeană de software Codespring. Titularii desmartphone alocă mai mulţi bani pe telefoanele mobile: 39,3% ar da între301-600 de lei pe un aparat, 24 % araloca între 601 şi 1.000 de lei, iar 19,3% ar scoate din buzunar între 1.001 şi1.500 de lei. Pentru telefoane clasice, respondenţii au afirmat că ar da între101- 300 lei (35,5%), între 301 şi 600 de lei (34,5%) sau între 11 şi 100 lei(12,1%). Majoritatea respondenţilor(64%) îşi cumpără smartphone-uri de la furnizorii de telefonie mobilă, apoi dela reprezentanţa mărcii (20%) şi second-hand (20,7 %) . Cei care folosesctelefoane inteligente lucrează în ştiinţe tehnice sau ale naturii (51,5%),ştiinţe sociale (35%), sport şi artă (8,7%) sau medicină şi farmacie (4,9%).Aparatele sunt apreciate pentru comunicare de 57% dintre femei şi 64,1%bărbaţi, pentru multimedia de 39,2% din femei şi 53,3% dintre bărbaţi, în timpce aplicaţiile de birou sunt căutate de doar 17,9% dintre femei şi 38,8% dintre bărbaţi, iar cele financiare de7,6 % dintre femeile chestionate şi 14,1% dintre bărbaţi. Nokia conducedetaşat la popularitatea mărcilor de mobile, apreciată