•Ordonanta, care intra in vigoare de la 1 octombrie, scoate in afara legii aproape toate masinile operatorilor de maxi-taxi aflati acum pe trasee •Conducerea Primariei cauta solutii pentru continuarea activitatii de maxi-taxi in oras
Dupa ce Primaria s-a chinuit sa puna ordine in activitatea de maxi-taxi la nivelul orasului, cu mai mult sau mai putin succes, in acest moment si cele patru firme care au castigat licitatia vor fi scoase in afara legii, incepand de saptamana viitoare.
Motivul il constituie Ordonanta de Guvern nr. 86 din luna septembrie a.c., care urmeaza a intra in vigoare de la 1 octombrie, si da peste cap tot ceea ce a incercat sa faca pana acum Primaria.
"Conform ordonantei au voie sa desfasoare activitatea de maxi-taxi doar masinile care au fost proiectate pentru aceasta si nu orice tip de microbuz. Cum la cele patru firme nu stiu daca exista asemenea microbuze standard, nu stiu ce vom face", a declarat viceprimarul Vasile Munteanu.
Conform acestei ordonante de urgenta, care reglementeaza activitatea transportului in comun la nivelul oraselor, printre altele, se stipuleaza ca masinile care vor desfasura activitatea de maxi-taxi trebuie sa fie proiectate special pentru acest lucru si sa aiba, conform standardelor, zece locuri pe scaune si 22 in picioare. Conducerea Primariei a precizat ca, in acest moment, cauta solutii pentru ca operatorii de maxi-taxi aflati pe trasee sa nu fie scosi in afara legii. O alta mare problema pe care o determina aparitia acestei ordonante este legata de imposibilitatea organizarii, deocamdata, a unei noi licitatii pentru acoperirea acelor trasee care nu sunt deservite de operatorii de maxi-taxi.
Desi multi ieseni solicita introducerea unor noi trasee de maxi-taxi, acest lucru nu va putea fi facut pana ce operatorii care vor sa participe la noua licitatie nu vor indeplini conditii