Vezi
Autoritatile maramuresene vor sa ii faca un brand judetului. Ele au realizat ca, desi Maramuresul a ajuns vestita in intreaga lume pentru pitorescul locurilor, pentru bisericile si portile din lemn, pentru Cimitirul Vesel si pentru ospitalitatea localnicilor, regiunea a ramas fara un simbol stabilit oficial, care sa-l reprezinte. Prefectul Anton Rohian a recunoscut ca s-a simtit chiar stanjenit la videoconferintele cu colegii sai din tara si cu ministri, cand a vazut ca in alte zone au fost conturate deja logouri care pun in valoare identitatea judetelor si obiectivele istorice.
„Maramuresul, prin structura lui, este un brand”, a afirmat el, aratand insa ca acest avantaj trebuie pus automat in valoare si ca nu mai vrea ca in spatele sau, la sedinte, sa stea scris numele institutiei. „La cateva videoconferinte la care am participat am vazut in spatele prefectilor ceva ce spunea despre acel judet. Si la mine in spate am vazut ca scrie Institutia Prefectului, cele doua steme si mult albastru ”, a explicat Rohian.
Pentru gasirea brandului potrivit, va fi convocata o comisie, din care vor face parte oameni de cultura si de arta, cu care se va discuta despre un simbol care sa fie asociat cu identitatea Maramuresului.
In opinia prefectului, o biserica de lemn ar putea cel mai bine sa ilustreze spiritualitatea si identitatea Maramuresului , mai ales ca in regiune exista nu mai putin de opt lacasuri de cult vechi care au fost incluse in patrimoniul UNESCO.
„Intr-o prima faza m-am gandit la ceea ce suntem ca esenta si credinta, la biserica, si cred ca o sa pornesc de aici. Si poate, intr-un cadru in care artistii stiu sa-l faca, poate si o poarta maramureseana , si, in aceasta conlucrare, sa iasa esenta maramuresenilor”, a precizat Rohian.
La randul sau, seful Directiei Judetene de Cultura Maramures, Ioan M