Asa cum se anticipa la inceputul acestui an, companiile si-au redus considerabil costurile destinate calatoriilor de afaceri iar operatorii low cost au de castigat de pe urma acestei masuri: in primul trimestru al anului numarul pasagerilor care au calatorit pe rutele din si catre Romania cu operatorul aerian low-cost Germanwings a crescut cu circa 8%-10%.
“Daca la sfarsitul anului 2008 aveam incheiate circa 20 de contracte corportate, in prezent numarul acestora a ajuns la 30, majoritatea fiind companii mici si mijlocii din Germania care vin sa investeasca in Romania, dar si cateva nume mari precum Bosh”, a declarat Andreas Engel (foto), PR Manager International al Germanwings.
Pe fondul cresterii inregistrate pe acest segment, compania prezenta in Romania din 2007 estimeaza pentru 2009 o crestere usoara a numarului de pasageri transportati pe rutele din si catre Romania. "Daca anul trecut am transportat in 2009 circa 50.000 de pasageri in relatia cu Romania , in conditiile in care criza economica nu se inteteste si aici, estimam ca vom transporta 53.000-60.000 de persoane pe cele trei rute pe care le avem in prezent”, a declarat oficialul companiei.
Desi primele trei luni ale anului nu s-au ridicat la performantele de anul trecut, incepand din luna aprilie lucrurile au revenit la normal. “Gradul de ocupare al aeronavelor pe cursele din si catre Romania a fost de 79% in primul trimestru al anului, insa luna aprilie a fost una foarte buna, cu un grad de incarcare de 84%. Pentru intreg anul 2009 preconizam un grad de ocupare de 80,4%, in scadere cu circa 2% in comparativ cu 2008”, a mai declarat Engel.
Chiar daca gradul de ocupare a inregistrat o usoara scadere, veniturile incasate de companie sunt stabile avand in vedere o crestere de circa 10% a pretului biletelor in 2009 in comparatie cu anul trecut. “Pretul mediu al unui bilet pe cursele