PepsiCo ar putea face noi achizitii anul acesta in afara Americii de Nord, adaugand in portofoliul de produse alte branduri de snacks-uri si bauturi racoritoare sau intrand in noi regiuni, a declarat CEO Pepsi, Indra Nooyi, relateaza Bloomberg.
Compania a alocat un buget pana la 2 miliarde de dolari pentru cumpararea unor game noi de produse care ar putea complete portofoliul Pepsi cu alimente si bauturi naturale, conform cerintelor Departamentului de Agricultura American, sustine Nooyi. Departamentul american recomanda consumul de cereale, proteine, fructe si legume si sugereaza limitarea continutului de sare si zahar din alimentele care contribuie din plin la vanzarile PepsiCo.
Producatorul chipsurilor Fritos si a bauturii carbogazoase Mountain Dew, PepsiCo urmareste extinderea si castigarea cotei de piata peste hotare in maximum un an, conform Nooyi. “In general am fost mai activi pe piata internationala decat in America de Nord. Ne dorim sa adaugam noi produse, completand oferta companiei”, a continuat Nooyi.
Compania a cumparat cel mai mare producator de chipsuri din Egipt si Arabia Saudita in 2001, care i-a adus dublarea cotei de piata pe aceste piete, adaugand marci locale ca Chipsy si Tasali. In Rusia a adaugat marci regionale, ca chipsurile Lay’s cu ciuperci, in timp ce in India a introdus noi sortimente de snacksuri, iar in Mexico chipsurile Gamesa.
Totusi, PepsiCo, cu sediul in Purchase, New York, datoreaza majoritatea vanzarilor sale, de 63%, continentului american. Prin comparatie, rivalul Coca-Cola obtine peste 70% din incasari din afara Americii.
Evident, pentru PepsiCo exista varianta extinderii internationale, raporteaza Manny Goldman, analist UBS Painwebber si ING Barings, care monitorizeaza evolutia PepsiCo de mai bine de 30 de ani.
“Exista oportunitati uriase in afara si Pepsi este inca perceputa mai intai ca o