Jurnalistul a lansat o subscripţie publică de acţiuni pentru televiziunea pe care o va deschide la începutul lunii februarie.
Naşul TV, post controlat de Radu Moraru din postura de preşedinte al Consiliului de Administraţie, va fi finanţat, parţial, în urma unei subscripţii publice, de către românii dispuşi să investească în noul proiect. Televiziunea urmează să emită în prima jumătate a lunii februarie, dar, deocamdată, este în faza de concept.
Moraru a lansat la 19 ianuarie o ofertă de subscriere, autorizată de Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Bucureşti, pentru constituirea companiei Naşul, Prietenii de Pretutindeni şi Asociaţii S.A. Prin această mişcare, „Naşul" scoate la bătaie 20.000 de acţiuni cu un preţ nominal de 440 de lei (peste 100 de euro), ce reprezintă 20% din capitalul noii televiziuni. Radu Moraru estimează că se vor cumpăra cel puţin 5.000 de acţiuni (25% din cele puse la vânzare) şi mizează pe 2,2 milioane de lei. „Sunt foarte optimist. Din semnalele pe care le am, există interes", a declarat jurnalistul pentru „Adevărul", adăugând că acest mod de finanţare este o premieră în România şi în Europa.
Totuşi, acesta admite că există riscuri, ca la orice investiţie de acest fel: „Totul e relativ în societăţile pe acţiuni". Naşul a spus că nu se bazează în acest moment pe banii care ar putea veni prin subscripţia publică, şi că televiziunea va fi lansată înainte de colectarea fondurilor. „Proiectul va porni înainte, iar accesul la bani se va face în lunile mai-iunie", a precizat Moraru.
Capitalul naşul tv: 44 de milioane de lei
Dacă toate acţiunile ar fi cumpărate până la 30 martie, data-limită a subscripţiei, „Naşul" ar avea la dispoziţie 8,8 milioane de lei. Restul de 35,2 milioane (80% din capital) a fost deja subscris de membrii fondatori. Astfel, investiţia totală în noul proiect ar trebui să se ridi