Dezvoltarea unei relaţii pozitive cu superiorul poate avea beneficii importante atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung. Acestea se pot fructifica într-o atitudine prietenoasă din partea şefului sau chiar şi în măriri de salariu.
Acomunica este primul pas în construirea unei relaţii care poate avea efecte pozitive cu managerul. „Şefii cei mai buni îşi doresc o comunicare clară prin care angajatul să se facă uşor înţeles, o comunicare sinceră chiar şi atunci când veştile nu sunt cele mai bune şi o comunicare focalizată pe soluţii mai mult decât pe probleme", explică Eduard Ezeanu, consultant în carieră pentru Social Arts.
Cea mai importantă componentă a relaţiei cu şeful este încrederea, iar aceasta poate fi construită în timp şi bazată pe deschidere. „Doar atunci când un şef ştie că poate conta pe tine să spui ce crezi şi să faci ce spui, el va simţi că are o relaţie de încredere cu tine", precizează Ezeanu. Mai mult, Marius Opriş, partener Ascendis, explică faptul că efectele pe care încrederea le are asupra relaţiei dintre oameni sunt magice. „Încrederea pe care o acordăm cuiva generează şi ea încredere şi se multiplică", susţine Opriş.
În plus, şeful îşi doreşte respect din partea subalternilor, indiferent de relaţia pe care o are cu aceştia. „Oricât de prieten aţi fi cu angajatorul, luaţi în serios sarcinile care vi se dau şi duceţi-le cu responsabilitate la îndeplinire, altfel este posibil să vă treziţi concediat subit, chiar dacă aveaţi impresia că vă înţelegeţi foarte bine", adaugă Marian Rujoiu, manager Extreme Training.
Oferiţi răspunsuri spontane
Înţelegerea stilului de viaţă al şefului poate ajuta mult în deschiderea unor subiecte de discuţie comune. „Empatia şi împărtăşirea aceloraşi valori facilitează mult comunicarea, inclusiv pe cea cu superiorii ierarhici", consideră Valentina Neacşu, managing partner ITEX. @N_P