Compania pune rezultatele pe seama "precauţiei" clienţilor, care sunt afectaţi de criza economică. Într-un an de zile compania şi-a redus personalul cu aproape 1.000 de angajaţi, iar alţi aproape 200 de oameni vor pleca până în septembrie.
Romtelecom, numărul unu pe piaţa de telefonie fixă şi unul dintre cei mai mari furnizori de servicii TV şi internet, a înregistrat în al doilea trimestru venituri de 178,7 mil. euro, în scădere cu 11,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul situaţiei economice dificile care a afectat consumul.
Profitul operaţional înainte de plata dobânzilor, taxelor şi a deprecierii şi amortizării (EBITDA) s-a redus cu 59,7%, la 24,4 milioane euro. Rezultatul operaţional (EBIT - înainte de dobânzi şi taxe) al operatorului s-a constituit într-o pierdere de 41,5 milioane euro, faţă de un minus de 1,5 mil. euro în trimestrul al doilea al anului trecut.
Compania a mai avut însă venituri suplimentare de 10 milioane euro din alte surse decât operaţiunile de telecomunicaţii, cum ar fi din chirii sau penalităţi, astfel că scăderea încasărilor totale ale Romtelecom a fost de aproximativ 9% în trimestrul al doilea faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, incluzând şi aceste venituri.
Numărul abonamentelor clienţilor la serviciile Romtelecom a urcat la 4,5 milioane, creşterile înregistrate pe internet în bandă largă şi servicii de televiziune amortizând scăderea consemnată pe telefonia fixă, potrivit companiei.
"Rezultatele financiare pentru al doilea trimestru sunt influenţate de atitudinea tot mai precaută a clienţilor, datorată dificultăţilor economice cu care se confruntă. În aceste condiţii, am înregistrat totuşi o creştere a numărului total de abonamente până la aproximativ 4,5 milioane, rezultat combinat al creşterii numărului clienţilor de televiziune cu 19,8% faţă de trimestrul al doilea di