La capătul hi-tech al scalei supercarurilor stă BMW i8, care în sfârşit pare gata de a fi lansat la salonul german IAA Frankfurt Motor Show 2013, eveniment ce debutează pe 10 septembrie.
După promovarea conceptului timp de trei ani, i8 aproape că va avea nevoie de un facelift la lansare, însă chiar şi aşa, cu toate amânările, coupe-ul hibrid din Munchen conţine o doză mai mare de futurism comparativ cu un Porsche 911 Turbo. Preţul său la debutul comercial din 2014 nu va fi însă departe de cel al prădătorului din Stuttgart cu formă inconfundabilă.
BMW a investit în dezvoltarea acestui proiect sume deloc neglijabile. Caroseria lungă de 4.690 mm, lată de 1.940 mm şi scundă de 1.290 mm are o structură din aluminiu care susţine bateria şi trenul de rulare, iar celula pilotului şi pasagerului este fabricată din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon), ceea ce face ca masa bolidului cu tot cu baterii să fie sub 1,5 tone. Distanţa între cele două axe este de 2,8 metri, cam cât la Seria 4. Maşina sport de tip Plug-In Hybrid utilizează ca parte termică o unitate pe benzină în trei cilindri de 1.500 cc, adică aceeaşi capacitate ca a Jaguar-ului CX-75.
Amplasat în faţa punţii posterioare şi conectat în permanenţă la roţile din spate printr-o transmisie automată în şapte trepte, motorul lui i8 se bazează astfel pe 230 CP şi 320 Nm, adiţional intervenind şi un motor electric de 100 kW şi un cuplu de 250 Nm ce propulsează puntea faţă, astfel încât maşina îşi transferă temporar puterea către toate patru roţile. Astfel, puterea totală maximă a ansamblului dual benzină-electric se stabilizează undeva pe la 360 CP.
BMW i8 poate ţine pasul cu actualul M3, sprintul 0-100 km/h este rezolvat în 4,5 secunde, iar viteza maximă a fost limitată la 250 km/h. Consumul de 2,5 litri de benzină la sută ori emisiile de sub 60 de grame CO2 la km sunt, la prima citire, cel puţ