Dupa ce studentii de la Facultatea de Mecanica a Universitatii Tehnice (UTI) Gheorghe Asachi au redesenat masina ARO, institutia sustine si realizarea unui prototip al celebrului autohton. "Am avut o marca ce a fost foarte cunoscuta la noi în România si a ajutat foarte mult societatea, chiar în domeniul Agriculturii, domeniul Militar, Civil si al Sanatatii, si din cauza asta am vrut sa restarnim intentia de a construi acest autovehicul la noi", a detaliat prof. univ. dr. ing. Cezar Oprisan, decanul de la Mecanica. In acest context, dupa ce premiul I, în valoare de 500 de lei, a fost acordat lui Silviu Ceausu, student în anul al II-lea, acesta a primit si posibilitatea de a-si materializa ideea prin intermediul unui program Leonardo. "Proiectul castigator urmeaza sa fie materializat de catre o echipa de studenti de la mai multe facultati ale universitatii noastre, din care va face parte si studentul care a desenat prototipul. Astfel, acestia vor sa faca aceasta masina la proiectul de diploma, dar cu posibilitatile lor. Si daca vor, îl pot realiza. Noi, facultatea, vrem sa îi ajutam cu sponsorizari pentru a pune în aplicare acest proiect. Vom face o echipa, evident, fiindca o masina nu o putem face cu un singur student. Automobilul este o constructie complexa, are mecanica si electronica alaturi de design", a mai precizat Oprisan.
Lui Mircea Raiescu, de la Universitatea de Arte G. Enescu (UAGE), i-a revenit premiul al II-lea, Andrei Butanescu din Dragasani - Vâlcea, elev în clasa a XII-a, a luat premiul al III-lea. Tudor Bura, de la Facultatea de Arhitectura G. M. Cantacuzino a UTI, a primit mentiune. S-au acordat si doua distinctii aparte, astfel premiul special pentru cel mai tanar participant i-a fost acordat lui Stirbu Radu, elev în clasa a X-a la Colegiul National Emil Racovita, iar o mentiune speciala a primit Gabriel Ciuraru din Bacau, un agent comercial c