mort costă, în SUA, peste un milion de dolari", adaugă preşedintele AVAC.Miniştrii dezbat siguranţa rutieră doar teoretic46.000 de persoane decedate, începând cu 1990. Peste 2.500 de morţi mort costă, în SUA, peste un milion de dolari", adaugă preşedintele AVAC.
Miniştrii dezbat siguranţa rutieră doar teoretic
46.000 de persoane decedate, începând cu 1990. Peste 2.500 de morţi anual, în urma a 7.000 de accidente grave. Acestea sunt consecinţele româneşti ale "flagelului epocii moderne", aşa cum sunt numite tragediile rutiere. În faţa evidenţei negre, statul răspunde cu programe "pe hârtie", chiar dacă Uniunea Europeană cere ca, până în 2010, numărul accidentelor fatale să scadă cu 50%.
La rărirea accidentelor pot contribui, potrivit lui Marian Nedelescu, şi controalele efectuate la administraţiile publice locale. "Banii din amenzi merg la mai-marii comunităţilor din teritoriu. Însă nu se ştie la ce sunt folosiţi", precizează preşedintele AVAC. El recomandă un control şi la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, despre care spune că "a cheltuit doar vreo 100 milioane de lei vechi din cele 110 miliarde disponibile, pentru despăgubirile victimelor de accidente cu autor necunoscut". Marian Nedelescu se plânge şi de activitatea Consiliului Interministerial de Siguranţă Rutieră. Compus, teoretic, din miniştrii transporturilor, internelor, justiţiei, sănătăţii, educaţiei, apărării, economiei şi finanţelor publice şi mediului, plus membrii Consiliului Local al Municipiului Bucureşti, CISR nu se întruneşte niciodată în formulă completă, conform preşedintelui AVAC. "Noi pe hârtie stăm bine, însă realitatea arată altcumva", punctează Marian Nedelescu. El spune despre guvernanţi că "manifestă dispreţ faţă de cauza noastră", şi îi acuză de iresponsabilitate. "La comemorarea din 18 noiembrie am trimis invitaţii pentru 100 de senatori şi 50 de deputaţi, însă nu a