Romania a primit "Premiul de excelenta" in cadrul targului de turism de la Munchen, pentru atractivitatea standului si pentru identitatea vizuala a brandului national de turism, "care exprima pretuirea pentru natura si preocuparile privind protectia mediului", potrivit unui comunicat al Ministerului Turismului.
Potrivit sursei citate, standul Romaniei de la Munchen a atras atentia publicului, reprezentantilor industriei de turism si presei de specialitate "prin eleganta design-ului si expresivitatea identitatii vizuale a Romaniei turistice".
Premiul, care se ofera foarte rar (nu a mai fost acordat din anul 2007), vizeaza rezultatele deosebite ale unei persoane sau entitati turistice independente in reprezentarea unei tari in cadrul targului, se mai precizeaza in document.
Ministrul Turismului si Dezvoltarii, Elena Udrea a declarat ca nu este surprinsa ca Romania a primit acest premiu.
"Nu sunt surprinsă de această distincţie, tocmai pentru că ştiu cât s-a muncit la brandul turistic. Peste tot pe unde am mers să promovez brandul, mi s-a spus acelaşi lucru: România este printre primele ţări care folosesc o identitate eco pentru brandul turistic, iar asta este ceea ce se caută în turismul actual. Şi prin metodele de promovare (accentul pe internet), dar şi prin reorientarea către produse turistice specifice, România se află acum printre ţările care urmăresc tendinţele din domeniu. Şi rare sunt domeniile în care ţara noastră se află printre primele în Europa", scrie Udrea pe blog.
In schimb, Elena Udrea regreta ca strategia de promovarea a brandului Romania este mai apreciată în străinătate decât în România.
"Timp de aproape un an, o parte a mass media şi absolut toţi adversarii politici au propagat imaginea unui brand turistic „plagiat şi inutil", făcând confuzii grave (de cele mai multe ori intenţionate) între logo (celebra frunză), b