Biblioteca Judeţeană „Ion Heliade Rădulescu” Dâmboviţa, în colaborare cu Asociaţia Literata, organizează marţi, 16 aprilie 2013, orele 1700, conferinţa „Influenţa mass-mediei şi a tehnologiilor moderne asupra vieţii omului contemporan”, susţinută de biofizician dr. Virgiliu Gheorghe.
Manifestarea face parte din programul „Seri târgoviştene la bibliotecă”.
Termenul mass-media, uneori formulat ca media, este o expresie engleză la plural, care a fost preluată şi în română, având traducerea şi semnificaţia „medii (de comunicare) de masă”.
Cuvântul se poate folosi eventual şi la singular, când se spune în engleză medium şi în româneşte „un mediu”. De exemplu: „Pentru a face reclamă, compania Xyz utilizează ca mediu de mase în special radioul.”. Alt exemplu: „... în mass-media românească ...”.
Media (sau: mediile de mase) cuprinde toate sursele/mediile de informaţie publice care ajung la un număr foarte mare de persoane, ca de exemplu televiziune, radio, Internet, presă inclusiv apariţiile periodice ca ziare, reviste sau foiletoane. Aceasta presupune că produsul respectiv este uşor de obţinut şi are un preţ accesibil pentru toate grupurile sociale.
Teorii privind influenţa mass-mediei
Începând de la teoria lui Lippmann, teoria cultivării, a dependenţei, a stabilirii ordinii de zi, a spiralei tăcerii, etc – toate acestea relevă modul în care mass media influenţează comportamentele, fie direct sau indirect, pe termen lung sau mediu. E. Noelle-Neumann apreciază că există un procent de circa 20 % de indivizi care îşi exprimă convingerile cu fermitate chiar şi dacă acestea sunt contrare opiniei dominante. (Gabriel A. Almond, Sidney Verba, 1996).
Cele mai importante evenimente interne sau externe, despre care marea majoritate dintre noi are opinii formate extrem de puternice, ne-au fost ad