Cea mai mare problema cu care se confrunta piata este blocajul financiar cauzat de intarzierea platilor pentru serviciile de curierat, a declarat Adrian Mihai, unul dintre cei trei proprietari ai companiei Fan Courier, cel mai mare jucator al pietei de curierat intern.
Pentru a preintampina aceasta problema, Fan Courier si-a marit departamentul juridic. “In doi ani ne-am marit departamentul juridic de la 1 la 7 angajati care se ocupa de recuperarea debitelor. Nu am cerut pana acum insolventa niciunei firme”, a mai spus oficialul Fan Courier.
Pe fondul crizei, clientii companiilor cu care lucreaza Fan Courier negociaza extinderea termenului de plata. “Majoritatea clientilor vor sa mareasca termenul de plata, care a ajuns, in umele cazuri, si la 60 de zile. Ar fi fost bine ca Guvernul sa fi promovat o lege care sa permita companiilor sa isi plateasca TVA la incasarea facturilor”, au mai spus proprietarii Fan Courier.
Fan Courier estimeaza pentru anul 2010 o cifra de afaceri de circa 184 milioane lei (circa 44 milioane euro), in crestere cu 10% fata de anul 2009, pe fondul investitiilor angajate anul trecut, a consolidarii numarului de clienti, a extinderii portofoliului de servicii si prin imbunatatirea facilitatilor oferite. “In septembrie vom finaliza noul sediu aflat intre Tunari si Stefanesti, in care am investit 15 milioane de euro, bani proveniti doar din resurse proprii”, au mai spus cei trei, care au adaugat ca nu sunt adeptii creditelor bancare.
O alta investitie facuta de Fan Courier in acest an este lansarea serviciului Self AWB, serviciul online care permite clientilor sa preia controlul propriilor expeditii, pentru care compania de curierat a cheltuit circa 2 milioane de euro.
Folosind aplicatia, clientul stie in orice moment unde se afla coletul sau, cand a plecat din centrul logistic FAN Courier, cand a ajuns la destinatie