Are aproape un secol de istorie, insa a facut bani seriosi doar in ultimii 25 de ani. Din 2000 incoace a facut achizitii peste tot in lume, avand putere financiara tot mai mare. Grupul media Naspers care avea deja afaceri importante in Romania si a cumparat 70% din eMag are pe plan international legaturi cu companii rusesti de internet si s-a extins si in China si America Latina, avand peste 11.000 de angajati. Citeste in articol despre cum a ajuns un mic grup care in 1920 avea doar un ziar sa fie un jucator redutabil pe piata medie unde "vaneaza" companii ce detin mari baze de date.
Naspers in cateva cifre
Grupul Naspers este cel mai mare jucator online din Asia, America de Sud, Africa, Rusia si Europa Centrala. Compania inregistreaza o cifra de afaceri de 5.3 miliarde dolari si este evaluata la 21.6 miliarde dolari.
In China si Rusia grupul Naspers detine cele mai accesate platforme online: Tencent (cu peste 800 de milioane de utilizatori inregistrati) si mail.ru (care atrage peste 70% din traficul de internet din Rusia). Compania are peste 11.000 de angajati.
Inceputuri modeste, afaceri foarte profitabile abia dupa 1985
Grupul Naspers s-a infiintat in 1915 in Africa de Sud sub numele de De Nationale Pers (Presa Nationala), la inceput a scos un ziar si apoi o revista, iar dupa 1918 a fost un jucator important pe piata editurilor de carte din Africa de Sud. Marele pas inainte s-a facut in 1985 cand Nationale Pers si a alte companii media au lansat servicii de pay TV, iar profitul a crescut semnficativ. Nationale Pers a fost listata la bursa de la Johannesburg in 1994, iar patru ani mai tarziu si-a schimbat numele in Naspers.
Aproape 15 ani de achizitii care au transformat Naspers intr-un jucator global
Dat fiind ca Africa de Sud era o piata relativ mica, iar sefii Naspers aveau ambitii mar