Candidatul republican la presedintia SUA, John McCain, si-a lansat la sfarsitul saptamanii trecute primul spot publicitar pentru etapa finala a campaniei electorale, in vreme ce tabara democrata abia isi tragea sufletul, dupa decizia lui Hillary Clinton de a se retrage din cursa pentru Casa Alba, in favoarea lui Barack Obama. McCain, a carui candidatura a devenit o certitudine inca din martie, intra deja in linie dreapta, cu forte proaspete inclusiv in plan financiar, cu mai bine de doua luni inainte de congresul Partidului Republican. Intre timp, democratii privesc, inca, in urma la sumele colosale "sparte" in publicitate pe parcursul ultimelor luni.
Ultimele evaluari ale campaniilor publicitare ale candidatilor republicani si democrati arata ca acestea depasesc cu mult pragul de 200 de milioane de dolari, dintre care 195 de milioane au fost investiti doar in publicitatea televizata. Pentru a se asigura de victoria in fata lui Hillary Clinton, Obama a cheltuit cel mai mult - 75 de milioane de dolari doar pe televiziune, cu 17 milioane mai mult decat toti candidatii republicani la un loc - fiind urmat de Clinton, cu 46 de milioane.
In ceea ce-l priveste, McCain abia acum isi arata forta de persuasiune in campania de strangere de fonduri. Potrivit unor evaluari postate pe blogul Los Angeles Times, cea mai noua campanie TV a sa costa, pentru inceput, circa doua milioane de dolari. Suma pare insa mica, in comparatie cu banii pe care el a reusit sa-i stranga prin colecta de fonduri in luna mai - 22 de milioane de dolari, comparativ cu 18 milioane in aprilie, cand democratii se intreceau, inca, in cheltuieli pe masura ce campania pentru candidatura democrata la presedintie se prelungea.
Vezi cel mai nou spot electoral al lui McCain:
In ajunul deciziei lui Hillary Clinton de a se retrage din cursa, revista de