Autorităţile franceze, sesizate de ONG-ul ecologist Agir, au cerut grupul Renault să retragă o reclamă în care prezintă maşina Dacia Duster drept un model "respectuos cu mediul", pe care au calificat-o drept mincinoasă, potrivit NewsIn.
Juriul pentru deontologie în publicitate a apreciat că reclama este "de natură să inducă în eroare utilizatorii de internet şi încalcă prevederile Recomandării pentru dezvoltare durabilă a ARPP (Autoritatea pentru reglementarea publicităţii - n.red.)".
Autorităţile au subliniat că emisiile de dioxid de carbon ale Daciei Duster sunt de 159 de grame pe kilometru în versiunea 4X2 şi de 172 de grame pe kilometri în versiunea 4X4, ceea ce depăşeşte media franceză actuală, de 133 de grame pe kilometru. În aceste condiţii, noul slogan "Mai respectuos cu mediul, la un preţ nemaivăzut" a fost declarat mincinos, iar juriul a cerut suspendarea campaniei publicitare pentru modelul Duster, relatează portalul cartech.fr.
Juriul, care controlează reclamele din perspectiva drepturilor consumatorilor, a admis însă că, ţinând cont de preţ, Dacia Duster rămâne "un 4X4 diesel de familie bine poziţionat în ceea ce priveşte emisiile de noxe şi că motorizările dCi se disting prin emisiile scăzute", mai mici decât cele ale altor modele precum Volkswagen Tiguan, Ford Kuga sau chiar Lada Niva GPL, aflată în aceeaşi categorie de preţ.
Producătorul francez Renault a avut o problemă similară şi cu primul său model de SUV, Renault Koleos, în urmă cu doi ani.
Autorităţile franceze, sesizate de ONG-ul ecologist Agir, au cerut grupul Renault să retragă o reclamă în care prezintă maşina Dacia Duster drept un model "respectuos cu mediul", pe care au calificat-o drept mincinoasă, potrivit NewsIn.
Juriul pentru deontologie în publicitate a apreciat că reclama este "de natură să inducă în eroare utilizatorii de internet şi încalcă preved