Alături de Golf şi Passat, Jetta este unul dintre cele mai importante modele din gama Volkswagen. Acum, cea de-a doua generaţie a lui Jetta vine să-i întărească poziţia în segmentul compact.
Dacă vechea generaţie amintea "prea mult" de un Golf V, noua generaţie vine cu un design mult mai rafinat care preia multe din elemente de la Passat. Acum Jetta are o imagine mai sobră, dar şi mai dinamică. Dacă nu am fi ştiut că este pe platformă de Golf, Jetta se putea încadra cu succes în clasa medie (în partea de "entry", având în vedere dimensiunile sale). În ceea ce priveşte partea frontală, aceasta încadrează perfect Jetta în noua identitate de marcă.
Cum era de aşteptat, dimensiunile actualei generaţii au crescut în lungime cu aproape nouă centimetri, valoare care garantează un spaţiu mai generos destinat pasagerilor din spate. Interiorul este cât se poate de conservator.
Dacă Ford, spre exemplu, a venit cu un interior aproape SF în cazul noului Focus, nemţii de la Volkswagen pun accent pe un design clasic, primitor, ergonomic şi funcţional cu materiale de bună calitate, suprafeţe plăcute la atingere şi un design plăcut.
În plus, maşina dispune de toată atenţia germanilor - atunci când se activează senzorii de parcare, volumul sistemului audio este coborât automat la minim. Nu este o revoluţie, dar subliniază faptul că cei de la VW s-au gândit la tot.
Modelul testat era echipat cu motorul diesel 1,6 litri TDI de 105 CP şi cuplat la o cutie de viteze de cinci trepte. Până aici nimic deosebit. Surpriza vine atunci când ne uităm la consumul mediu, care nu sare de 5,6 litri/100 km, în condiţiile în care se parcurge un traseu atât în traficul din Capitală, cât şi pe drumuri naţionale sau pe autostradă.
Mai mult, dacă am lua în calcul doar consumul extraurban, acesta se apropie de pragul de 4,0 litri/100 km, în timp ce în oraş nu depăşe