Unul dintre cele mai mari grupuri de presă din SUA va suferi în acest an o scădere puternică a încasărilor. Din cauza scăderii veniturilor din reclame, grupul Condé Nast s-a văzut nevoit să renunţe la patru publicaţii: „Gourmet“, „Modern Bride“, „Elegant Bride“ şi „Cookie“. Conducerea grupului de presă Condé Nast, unul dintre cele mai mari de peste ocean, a anunţat săptămâna trecută că va închide, până la sfârşitul acestui an, patru dintre publicaţiile pe care le are în portofoliu: „Gourmet“, „Modern Bride“, „Elegant Bride“ şi „Cookie“.
Revista pentru mirese „Modern Bride“ a avut anul acesta vânzări de aproximativ 1,9 milioane de exemplare pe apariţie, iar „Elegant Bride“ a vândut aproape 600.000. În acelaşi timp, „Gourmet“ a depăşit 900.000 de exemplare. În urma acestei decizii, aproximativ 200 de persoane au rămas fără loc de muncă.
Pornind de la aceast anunţ, publicaţia „Newsweek“ a făcut o analiză a pierderilor din publicitate pe care trustul le-a suferit în acest an. Potrivit monitorizărilor pe publicitate ale Biroului Publisherilor din Statele Unite, grupul care are în portofoliu aproximativ 20 de publicaţii, a avut în primele opt luni ale acestui an o scădere a veniturilor din reclame de aproximativ 600 de milioane de dolari comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008.
În plus, „Newsweek“ estimează că, având în vedere cum stau lucrurile, cel mai probabil scăderea va ajunge până la finele acestui an la aproximativ un miliard de dolari.
Presa locală din SUA, în suferinţă
Analiza mai arată că, până în august 2009, publicaţiile trustului au atras 1,5 miliarde de dolari din reclame, în timp ce în aceeaşi perioadă a anului trecut compania a atras 2,1 miliarde de dolari.
Una dintre măsurile luate anul acesta de publisher este diminuarea costurilor cu aproximativ 25%. Iar fiecare dintre