Bucureştean, bărbat, până în 44 de ani, cu studii superioare şi experienţă în blogosferă de minimum trei ani. Acesta e portretul proprietarului de blog, potrivit unui studiu recent
Trafic şi bani pentru bloggerii români în 2009. Potrivit unui studiu recent, realizat de refresh.ro şi agenţia de publicitate online Standout, bloggerii români au încasat 300.000 de euro, anul trecut, 10% dintre ei având venituri de peste 1.000 de euro. Studiul BR 2009, citat de Mediafax, face radiografia bloggingului în România, dar şi portretul bloggerului român: de la cum îşi pregăteşte, derulează şi evaluează activitatea pe blog, la cum foloseşte reţelele sociale, precum şi modul în care bloggingul le generează venituri. La cercetare au participat 720 de bloggeri, primii testaţi fiind cei care domină topul trafic.ro, zelist.ro sau t5.ro. Locuieşte în Bucureşti, este bărbat, are între 18 şi 44 de ani, studii superioare şi scrie pe blog din 2007 - sunt câteva din datele care-l definesc pe bloggerul român.
Politica domină blogosfera. Religia şi turismul, la coadă
Potrivit studiului, 10% dintre bloggerii respondenţi au început să scrie pe blog înainte de 2006, cel mai bun an pentru blogosferă din acest punct de vedere fiind 2008 cu 30%. În 2009, ritmul de creştere a fost încetinit cu 3%, doar 27% dintre respondenţi lansându-şi blogul în plină criză financiară. Studiul mai arată că 29% dintre respondenţii studiului scriu (şi) pe un blog de nişă, 8% preferă blogul companiei, în timp ce 19% petrec peste trei ore zilnic pe blog. Politica, bârfele, new media şi divertismentul sunt teme de impact în blogosferă, arată studiul citat. 76% dintre respondenţi sunt de părere că subiectele politice au avut cel mai mare impact în blogosferă (2009 a fost un an electoral), urmate de mondenităţi (39%), new-media şi divertisment, fiecare cu 31% dintre răspunsuri. La polul opus s-au situa