Gemma Webb, un executiv care lucrează de 11 ani în cadrul British American Tobacco (BAT), producătorul ţigaretelor Kent, a preluat la începutul acestui an conducerea locală a BAT.
Gemma Webb îl înlocuieşte pe David Waterfield, managerul britanic care a condus divizia din România de la finele lui 2008 încoace, din poziţia de Managing Director pentru Europa de Sud-Est. El va rămâne în continuare în cadrul BAT.
Astfel, Gemma Webb devine cel mai puternic executiv din sectorul bunurilor de larg consum, ea conducând o companie cu afaceri nete de 1,14 mld. euro în 2010, pe o piaţă a ţigaretelor de 2,5 mld. euro. Piaţa totală a bunurilor de larg consum (FMCG) este estimată la 22 de miliarde de euro. Webb lucrează în cadrul BAT încă din 2001, când a ocupat poziţia de Trade Marketing & Distribution Manager pe Europa de Vest, iar apoi a fost numită general manager pentru Marea Britanie şi Irlanda. Anterior, ea a mai lucrat, tot într-o poziţie de management, în cadrul unei companii producătoare de substanţe chimice din Germania.
Afacerile British American Tobacco Trading au crescut în 2010 cu aproape 10% faţă de 2009, iar profitul net a scăzut la 52,7 mil. euro, fiind cu 47% mai mic faţă de anul anterior, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe.
Afacerile producătorilor de ţigări sunt puternic influenţate de evoluţia pieţei de contrabandă, care s-a redus până la 13% în luna ianuarie a acestui an, înregistrând o scădere semnificativă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când contrabanda a atins un maxim istoric de 36,2%, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Novel.
British American Tobacco România este de asemenea şi liderul pieţei de ţigarete, având o cotă de piaţă de peste 50%, piaţa fiind estimată la peste două miliarde de euro. Principalii competitori ai BAT sunt Philip Morris (producătorul ţigărilor Marlbo