Statul a pierdut deja 20 dintre cele 60 de zile pe care le are la dispoziţie pentru a încheia privatizarea CFR Marfă. Omul de afaceri Gruia Stoica, patronul Grup Feriviar Român, câştigătorul licitaţiei de privatizare a transportatorului de stat, a fost chemat luni la minister pentru a semna contractul de vânzare.
Cu toate acestea, procesul va fi încheiat doar după ce Consiliul Concurenţei va da undă verde tranzacţiei. Reprezentanţii instituţiei au precizat însă că au nevoie de o lună doar pentru a stabili dacă le revine sau nu competenţa de a da acest aviz, în timp ce realizarea analizei de concentrare economică de care depinde transferul dreptului de proprietate ar putea dura, conform termenelor legale, până la şase luni.
Gruia Stoica a fost declarat câştigătorul licitaţiei de privatizare a CFR Marfă pe data de 20 iunie. Aproape două luni mai târziu, pe 14 august, a fost publicată în Monitorul Oficial hotărârea de guvern prin care s-a reglementat finalizarea tranzacţiei. De la acea dată a început şi numărătoarea inversă pentru plata celor 202 milioane de euro.
Semnarea contractului de privatizare a fost însă amânată în urma revocării din funcţie a ministrului Transportului, Relu Fenechiu. Săptămâna trecută, premierul Victor Ponta i-a cerut noului ministru, Ramona Mănescu, să-l cheme pe omul de afaceri Gruia Stoica la minister pentru a semna contractul.
După semnare, noul proprietar al CFR Marfă va trebui să trimită o notificare de preluare Consiliului Concurenţei care are termen legal de 6 luni pentru a analiza dacă prealuarea companiei de stat de către grupul GFR reprezintă o concentrare economică a pieţei de transport marfă pe calea ferată.
Transferul dreptului de proprietate a companiei este condiţionat, conform hotărârii de Guvern, de "emiterea de către Consiliul Concurenţei a unei adrese sau decizii şi/ sau emiterea unui asem