În cadrul programului educaţional Closer to Oxford s-a încheiat a 9-a rundă de dezbateri in universităţi. Cu acest prilej, sociologul Barbu Mateescu a finalizat primul studiu referitor la valorile menţionate de studenţi în dezbaterile online.
Studiul calitativ comandat de ARDOR este realizat pe un eşantion de 800 de texte argumentative scrise de tinerii studenţi şi masteranzi din centre universitare din România şi Republica Moldova, participanţi în cadrul celor 9 runde de dezbateri online în perioada octombrie 2010 – iunie 2013.
„Este prima cercetare pe care ARDOR o face despre valorile care apar în dezbaterile pro/contra din debate-urile online. Studiul pune în evidenţă cu o metodologie originală adaptată specificului acestor texte argumentative câteva binoame de valori precum egalitate vs inegalitate, conservatorism vs reformism sau individualism vs comunitarism”, spune Monica Mocanu – preşedinte executiv ARDOR şi coordonator de proiect. „Studiul nu este reprezentativ pentru toţi tinerii din România şi nici măcar pentru tinerii care sunt studenţi. Participanţii la dezbaterile Closer to Oxford vor juca însă un rol important în societatea de peste un deceniu şi mai mult, o bună parte dintre ei urmând să devină corporatiştii, liber profesioniştii, ong-iştii şi chiar politicienii din viitor.” spune autorul cercetării.
Studiul complet poate fi accesat aici: Valorile din dezbaterile Closer to Oxford. ARDOR intenţionează în acest an sa completeze acest studiu cu o cercetare orientată pe sistemele de argumentare utilizate de tinerii din acest grup ţintă.
Tot ca o premieră, în această vară Sibiul a devenit al 7-lea oraş de desfăşurare a proiectului, alături de Bucureşti, Iaşi, Cluj, Timişoara, Chişinău şi Bălţi. Motiunea dezbătută în mai recentă rundă derulată (1 aprilie – 15 iulie 2013) a fost ”E timpul ca amenzile să fie proporţionale cu veniturile