Baumix, unul din cei mai importanti jucatori pe piata materialelor pentru constructii, este in acelasi timp si unul din producatorii care a resimtit din plin efectele crizei din sistem. Wall-Street.ro a stat de vorba cu Augustin Russu, directorul companiei, despre situatia actuala de pe piata materialelor de constructii, care sunt tendintele si ce se „intrevede la orizont”.
Dupa ce la nivelul anului 2010 afacerile Baumix s-au ridicat la putin peste 30 milioane de lei (7,2 mil. euro), anul trecut business-ul producatorului de materiale pentru constructii a inregistrat scaderi, compania raportand afaceri de circa 27 de milioane de lei (6,3 mil. euro).
„2011 a fost un an de cotitura pentru noi, in sensul in care am realizat ca mentalitatea romaneasca, unde «ochii inchisi si cu orice pret» pune accent pe volum, pe a vinde cat mai mult si a fi specialisti in cat mai multe, nu mai poate fi una castigatoare. Piata nu se va reintoarce la boom-ul din 2008, asa ca business-ul a trebuit regandit, pentru a se adapta noilor conditii”, a declarat pentru Wall-Street.ro – Augustin Russu (foto), directorul Baumix.
Ca urmare a acestei evolutii negative, business-ul Baumix a fost reorganizat si concentrat mai mult pe productia de materiale destinate fatadelor.
„Este o miscare curajoasa, pe o piata atat de sensibila. Am decis sa mergem mult mai aproape de client. In acest sens, pregatim inclusiv lansarea unui nou concept de showroom, care sa puna accent tocmai pe aceasta pozitionare, intalnita in general in magazine si mai putin la producatori”, spune directorul general Baumix.
Pentru anul in curs, strategia companiei vizeaza schimbarea focusului dinspre volum spre cresterea profitabilitatii, mai ales prin promovarea grupelor de produse aducatoare de marja cum ar fi chiturile de rosturi, adezivii de inalta performanta, hidroizolatiile si evident, tencuiala d